טכנאי דוד שמש בירושלים

  • by

דודי השמש הטובים בישראל לשימוש ביתי ומסחרי. מערכות חימום מים סולארי פסיבי עובדות בצורה הטובה ביותר באזורים שבהם הטמפרטורות רק לעתים רחוקות יורדות מתחת לקפיא. השילוב של מים חמים מדודי שמש וחום גיבוי מארובות תנור עצים מאפשר למערכות מים חמים לפעול כל השנה באקלים קריר יותר ללא צורך בחום נוסף.

כאשר נעשה שימוש במערכת חימום מים סולארית יחד עם מערכת חימום מים מרכזית חום השמש יתרכז במיכל חימום מוקדם ויסופק למיכל המחומם על ידי הסקה מחוזית, או שמחליף חום סולארי יחליף את מחליף חום. גוף החימום התחתון והגוף העליון יישארו כדי לספק חום נוסף. תיקון דודי שמש בירושלים מאפשרים לחמם מים באותו אופן כמו משאבות חום, תוך שימוש באנרגיה סולארית במקום באנרגיית אדמה כדי להעביר חום ואנרגיה למערכת הסרפנטין. מערכות אלו יעילות יותר באנרגיה ב-50% ממערכות דומות, אך הן דורשות גם מערכות גיבוי לשימוש בימים מעוננים או עמוסים. מחממי מים ללא מיכל, הידועים כמחממי מים חשמליים היברידיים, לוכדים חום מהאוויר או הקרקע שמסביב ומעבירים אותו למים.

עלויות תיקון דוד שמש בירושלים

מחממים ללא מיכל מחממים רק את כמות המים הנדרשת לסלילי החשמל או הגז מחממי גז טבעי צורכים פחות אנרגיה אך עלולים להיות יקרים יותר וקשים להתקנה. חימום מים יכול לתרום עד 20% מחשבון החשמל הביתי הממוצע. מים חמים מהווים 25% מהשימוש העולמי באנרגיה למגורים, בעיקר משריפת דלקים מאובנים.

במדינות נורדיות רבות מערכות משולבות של מים חמים וחימום חלל (מערכות סולאריות משולבות) משמשות לספק 15 עד 25% מהאנרגיה לחימום הבית. בניגוד למערכות פוטו-וולטאיות סולאריות (PV), הממירות את אור השמש לחשמל, מערכות תרמיות סולאריות קוצרות אנרגיית שמש בצורה של חום. דודי שמש פועלים באמצעות פאנלים סולאריים צמודי גג הסופגים את חום השמש ומעבירים אותו לנוזל כמו חומר מונע קפיאה דרך לולאה סגורה של צינורות סרפנטין נחושת למיכל מים חמים המחמם את המים. המים הקרים עוברים תחילה דרך קולט השמש, המחמם את המים מראש.

המשאבה מזרימה מים ביתיים לבית דרך קולט השמש במערכת אחסון יחידה משולבים תנורי גיבוי עם אחסון סולארי באחסון. מערכת גיבוי יכולה להיות גם חלק מקולט שמש, כמו מיכל גג עם מערכת רדיאטור. מחממי מים אחסון מסורתיים מספקים לעתים קרובות גיבוי ועשויים כבר להיות חלק מחבילת מערכת סולארית.

בעוד ישראל נאבקת לעמוד ביעדי ישראל במסגרת הסכם פריז גרשון גרוסמן מאמין שפאנלים פוטו-וולטאיים סולאריים יתפסו את מקומם לצד דודי השמש שעל הגג של ישראל. עבור גרשון גרוסמן מהטכניון, היגיון אקולוגי של דודי שמש מרשים, גם מחוץ לסדר היום הפוליטי של ישראל. בנוסף, מתקנים רבים, כמו כמה בתי חולים ובסיסים צבאיים, קיבלו פטורים מהתקנת חימום סולארי. למרות כמה תקנות מאז, יש פרצות משמעותיות בחוק תיקון דודי שמש בירושלים שעדיין מעניקות לקבלנים גמישות מסוימת בבניית בתים משותפים לגובה של תשע קומות. עם עלייתם של בנייני דירות רבי קומות, יותר ויותר בונים אינם מתקינים באופן חוקי דודי שמש בבניינים שלהם, אומרים גורמים בתעשייה.

ציפוי הסנפיר סופג אנרגיית שמש אך מונע אובדן חום קורן נפח מיכל אגירת המים החמים חייב להיות גדול יותר במערכות חימום שמש כדי לפצות על מזג אוויר גרוע וגם בגלל שטמפרטורת הקצה האופטימלית לקולט שמשנמוכה יותר מאשר עבור דוד שמש רגיל.

למידע נוסף בנושא של טכנאי דוד שמש בירושלים נא לבקר באתר